Nog meer blaadjes

Ik heb al geruime tijd mijn granny’s af, maar ik heb er nog niet over kunnen schrijven. Het is echt een beetje spits zo voor kerst 🙂

Voor de granny’s van week 9 van de Scheepjes CAL 2014 moet ik een bekentenis doen. Dit is de eerste week waarbij ik me niet precies aan het patroon heb gehouden.

In het origineel patroon vroeg Wink ons een bladontwerp te maken met reliefstokjes. Echter, ik gebruik acrylgaren ROMA en ik heb bij het vorige patroontje waarbij we reliëfstokjes gebruikte al gemerkt dat het motief eigenlijk verloren gaat omdat het garen te dik is. Wat te doen…

Ik was een beetje aan het worstelen, het patroon was lastig om in te komen en ik was niet te spreken over het resultaat. Toen zag ik in de Facebook groep DE oplossing! Iemand had het hele bladmotief in relief gemaakt. Ik dacht, ‘Yes! Dat ga ik ook doen!’ 😀 Ik heb dus het hele bladmotief in reliëf gemaakt en niet alleen het randje. Dat is makkelijker om te maken omdat je je hoofd er net iets minder bij hoef te houden en het resultaat heeft toch net iets meer oemf.

union-jack-26119_1280

Geef een reactie

