Het zonnetje in huis

Gelukkig! De granny van deze week is een en al zonneschijn want als ik naar buiten kijk is het grijs en grauw. Deze granny brengt het zonnetje in huis šŸ™‚

We zijn alweer in week 7 van de Scheepjes CAL 2014. Niet veel langer meer, dan zijn we klaar. (Ik moet maar eens gaan rondkijken voor een nieuw project) Het patroon van deze week is redelijk rechttoe rechtaan. Ik had echter wel moeite een mooie kleurvariate voor de granny te bedenken. Wink stelde in haar patroon voor het zonnetje in een andere kleur te maken, maar ik was niet overtuigd. Ik wilde het zonnetje op de een of andere manier ‘groter’ maken.

Ik heb een oplossing gevonden door de hoeken van de granny en de middelste steek in toer 4 dezelfde kleur te maken als het zonnetje. Ik heb toer 1, 2 en 3 in de kleur van het zonnetje gemaakt en vanaf toer 4 met twee kleuren gewerkt en de kleur die ik niet nodig heb op dat moment meegenomen door eroverheen te haken.

Natuurlijk heb ik ook een video gemaakt met step voor stap instructies van deze granny.

Ik ben helemaal happy met het resultaat van week 7!

Als ik kijk naar waar ik nu sta ben ik onder de indruk. Mijn grannys stapelen bijna 50cm hoog. Dat is bijna een halve meter!!!!! En we zijn nog niet eens klaar šŸ˜€ Als we klaar zijn moet ik echt de stapel opmeten. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zoveel grannys bijelkaar heb gezien.

 

 

 

 

union-jack-26119_1280

One thought on “Het zonnetje in huis

Geef een reactie

