Delicate bloemen en een familieweekend

schildersverdriet-424225_1280

Schildersverdriet. Foto: pixabay.com

Whoohoo! We zijn op de helft. Ja, van de granny’s dan. De patroon van week 5 van de Scheepjes CAL 2014 is een delicate verwijzing naar vetplantbloemen. Ik vind dat de bloem van Schildersverdriet wel iets weg heeft van de het ontwerp van A Creative Being.

Wink heeft in haar patroon een slimme zet gemaakt. Door de granny in 1 kleur te maken ‘zie’ je een andere bloem dan als je het in 2 kleuren maakt. Dit is een mooie optische illusie. Ik heb daarom gekozen om 3 granny’s in 1 kleur te maken en 3 granny’s in twee kleuren. Daardoor komen beide ‘ontwerpen’ mooi naar voren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIk zat wel met een dilemma vrijdagmorgen om 10 uur. Het patroon kwam uit en ik wou graag aan de slag, maar we hadden een familieweekend waarvoor ik toch echt eerst moest inpakken en voorbereidingen treffen. Ik kon het echter niet laten, ik heb toch nog even tussendoor een granny gemaakt terwijl mijn muffins in de oven stonden. Dit patroon is gelukkig redelijk snel klaar en ik had 4 batches muffins.

Ik had nog een tweede dilemma; neem ik nou wel of niet mijn haakspullen mee naar het familieweekend? Ik vind het zo ongezellig als ik in een groep ga zitten haken als iedereen lekker gezellig aan het kletsen is. Ik heb het toch maar meegenomen en ik dacht, ik zie wel. Nou, geen probleem hoor! Mijn schoonzus en mijn schoonmoeder hadden hun spullen ook bij zich 😀 We hebben heerlijk met z’n drieën op de bank zitten haken. Mijn schoonmoeder is al een goed end op weg met een kussen van het CAL 2014 patroon van De creatieve wereld van Terray  en mijn schoonzus was net begonnen met een schattig amigurumi konijntje.

Het resultaat van deze week is wederom zeer geslaagd!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Grannys van week 5 van de Scheepjes CAL 2014

En het overzicht van waar ik nu ben is ook zeer geslaagd. Ik merk wel dat ik straks HEEL goed moet gaan nadenken in welk patroon ik granny’s aan elkaar wil gaan maken. Ik wil een optimale verdeling van de kleuren en patronen hebben. Maar dat is voor latere zorg.

Alle grannys van week 1 tot 5 van de Scheepjes CAL 2014

Alle grannys van week 1 tot 5 van de Scheepjes CAL 2014

union-jack-26119_1280

One thought on “Delicate bloemen en een familieweekend

  1. Héél mooi gedaan. Het is fijn dat dit patroontje wat sneller gaat vind ik. Ik heb nu nog wat tijd om aan mijn andere projectjes te werken. Ik heb de mijne van deze week ook af, maar moet mijn postje op mijn blog er nog over maken. Morgen als de laatste lapjes droog zijn. Succes nog!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

