Jack de een-oog piraat

Jack

Niet doorvertellen hoor, maar er woont een heuse piraat bij ons. Het is een-oog Jack. Hij woont nu een week bij ons en eerlijk gezegd, zijn looks werken een beetje tegen hem. Hij is de vriendelijkheid zelf. Hij is graag bij mensen en komt de hele tijd kopjes en knuffels geven of ligt naast je op de bank. Hij is ongeveer 12 jaar oud en we hebben hem geadopteerd uit het asiel. Dit is het risico van vrijwilligerswerk doen bij de dierenbescherming, soms word je gewoon verliefd op een dier.

We weten eigenlijk vrij weinig van hem. Hij is door de dierenambulance opgehaald en naar het asiel gebracht. Hij was één oog kwijt en zag er gehavend uit. Hij was niet gechipt en er heeft zich geen baasje gemeld. Inmiddels is zijn oog chirurgisch gedicht en heeft hij een grote kuur voor niesziekte achter de rug. Eenmaal gezond mocht hij naar een nieuw huis. Tja, en toen kwam hij bij mij op schoot zitten slijmen en kroelen en toen was ik verkocht!

lk heb altijd katten gehad en helaas moes ik voor mijn vorige kat Hera een nieuw huis zoeken. Ze terroriseerde de buurt. Zij vond het geweldig om de wilde konijnen in de wijk te vangen en de dode dieren in de tuinen van mijn buren te laten liggen. Nodeloos om te zeggen, dit werd niet echt gewaardeerd. Iets waar Hera overigens helemaal niets van snapte. Sinds Hera een paar maanden geleden bij mijn moeder is gaan wonen zijn we huisdierloos. En als ik eerlijk ben, het is nogal stil in huis. Niet dat mijn huis echt stil te noemen is met twee jonge jongens die als een stel gekken rondrennen, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Dus wanneer ik nu op de bank zit zit er een grote zwarte kat op mijn schoot. Hij heeft een beetje overgewicht wegens gebrek aan beweging omdat hij bijna 6 maanden in het asiel heeft gezeten. Toen hij door de dierenambulance werd opgehaald was hij ‘zwaar’ ondergewicht, dit probleem heeft hij niet meer 😀 Het asiel doet geen gezonde dieren inslapen. Nooit. Punt. Dit betekend dat er soms dieren zijn die nogal lang op een huis moeten wachten. Voor deze oude man is het wachten voorbij. Hij heeft een goed huis gevonden om zijn laatste dagen te slijten. En als hij wil mag hij al die dagen op mijn schoot doorbrengen 😉 Nu moet hij alleen nog leren om van het haakgaren af te blijven!

union-jack-26119_1280

Geef een reactie

