Nog ’n keer popcorn

popcorn grannyWeet je, hoe langer ik naar mijn resultaat van week 2 van de Scheepjes CAL 2014 kijk, hoe minder happy ik ermee ben. Ik vind dat het gebruik van dezelfde kleur voor zowel de popcorn als de achtergrond geen recht doet aan het mooie ontwerp van deze granny. Ik heb besloten om 4 van de 6 granny’s opnieuw te maken.

Ik heb de popcornsteek in alle 6 de granny’s een andere kleur gegeven dan de achtergrondkleur. Hierdoor komt de steek mooi naar voren en ‘popt’ hij nog meer.

Ik heb meteen twee video’s gemaakt van hoe je deze popcorngranny moet maken en hoe je met twee kleuren werkt. Alle video’s van deze CAL staan ook op een apparte pagina.

Week 2 in één kleur

Week 2 met de popcorn in een andere kleur

 

 

 

 

 

Ik maak mijn deken van Scheepjes ROMA in herfstkleuren. Het pakket is samengesteld door YLA Lifestyle & Wol en het heeft naast rode en bruine tinten ook een mooie kleur groen en een zachte wit. Over deze laatste twee kleuren was ik heel erg in dubio. Hoewel ik ze heel mooi vind en ik ze zeker in mijn deken wil gebruiken, wil ik tegelijkertijd echter ook geen groene of witte ‘vlekken’ in mijn deken hebben, dat vind ik niet mooi. Door het groen en wit als accentkleur te gebruiken in de popcornsteek komt het tot een goede balans. Ik verwacht dat we de komende weken meer mogelijkheden voor accenten zullen hebben. Daar kan ik dan mooi het groene en witte garen voor gebruiken.

week2_opnieuw

Links het oude resultaat waarbij ik 4 grannys niet mooi genoeg vind. Rechts het nieuwe resultaat.

Als ik naar het geheel tot nu toe kijk ben ik heel blij dat ik de keuzes die ik gemaakt.

Het resultaat van week 1 tot 3 van de Scheepjes CAL 2014

union-jack-26119_1280

Geef een reactie

