Planning voor 2012

Ik heb mijn plantenlijst voor 2012 gemaakt. Dit is het geworden:

Aardappels – laat — Raja
Aardappels – vroeg — Eersteling — NIEUW!!
Aardbeien – vroeg
Andijvie – krul voor zomer en herfst — St.laurent (frisee andijvie) — NIEUW!!
Andijvie – krul voor winter — Breedblad Volhart winter andijvie — NIEUW!!
Aubergine — Lange violette
Bietjes — Kogel bietjes type 2 — NIEUW!!
Bleekselderij — goudgele zelfblekende bleekselderij — NIEUW!!
Bloemen – Dahlia — NIEUW!!
Bloemen – Zonnebloemen
Bonen – bruinebonen — Noordhollandse bruine bonen
Bonen – stamslabonen — Prelude — NIEUW!!
Bonen – stokslabonen — Mechelse tros
Bonen – Tuinbonen — Stereo — NIEUW!!
Bosuitjes — Witte van Lissabon — NIEUW!!
Courgette – groen — Ambassador
Courgette – patisson — Sunburst f1 hybride — NIEUW!!
Erwten — Meikoningin — NIEUW!!
Knoflook — eigen pootgoed overgebleven van vorig jaar
Knolvenkel — Romanesco — NIEUW!!
Komkommer – kas — Bastos F1
Kool – bloemkool winter — Amadeus f1 hybride
Kool – bloemkool (z) — Revito
Kool – boeren — Reflex
Kool – brocolli (w) — Marathon f1
Kool – brocolli (z) — Fiesta f1
Kool – chinese — Chiko f1
Kool – rood (w) — Langedijker bewaar
Kool – rood (z) — Langedijker vroege
Kool – spits (w) — Prospera f1
Kool – spits (z) — Cape Horn f1
Kool – spruit — Content f1
Kool – witte (zomer) — Langedijker bewaar
Kruiden – Basilicum — Basilicum grove (grofbladige)
Kruiden – Bieslook — Overblijvende fijne
Kruiden – Dille — NIEUW!!
Mais — Tasty sweet f1, dubbel zoet
Meloen – Galia — NIEUW!!
Meloen – Orange ananas
Meloen – watermeloen — NIEUW!!
Paksoi
Paprika – geel — Golden californian wonder
Paprika – rood — Californian wonder
Pastinaak
Pepers – rood — Cayenne
Pepers – zoete rood — Corno di toro rosso
Peterselie — moskrul 2 — NIEUW!!
Peterselie — Amsterdamse snij
Peultjes — Lage, de grace
Pompoen – Bewaarpompoen uchiki-kuri — NIEUW!!
Pompoen – sierfruit
Prei – winter — Laura blaugroene
Prei – zomer — Zwitserse reuzen
Radijsjes — Cherry Belle
Schorseneren
Sjalotten – geel (zaai) — Creatioin f1
Sjalotten – rood (poot) — Red sun (biologisch geteeld) — NIEUW!!
Sla – botersla — Sylvesta
Sla – ijsbergsla — Robinson
Sla – krulsla — Lollo bionda (zgn.thaise sla) — NIEUW!!
Sla – pluksla — Rucolla, Baby leaf mixed, veldsla
Spinazie — Tirza f1
Tatsoi
Tomaat – minitros — Tiny tim — NIEUW!!
Tomaat – moneymaker
Tomaat – roma
Tomaat – vlees — NIEUW!!
Ui – geel (zaai) — Rijnsburger 5 Robusta
Ui – rood (poot) — Piroska — NIEUW!!
Ui – wit (poot) — Snowball – witte sturon
Witlof — Hollandse middelvroege edellof — NIEUW!!
Wortels — Amsterdamse bak 2

Ik bestel mijn zaden en pootgoed bij Zaadhandel van der Wal.
Ik heb zanderige grond en ik heb gemerkt dat kool het goed doet op mijn grond. De rassen die ik gebruik doen het eigenlijk allen te goed! Ik moet dit jaar met meer spreiding gaan zaaien om te zorgen voor een gespreide oogst.
Ik heb een tuin van (maar) 100m2. Eigenlijk is 100m2 meer dan genoeg en soms is het onkruid mij te slim af, maar ik wil altijd zo veel uitproberen! Ik moet slim plannen om te zorgen dat alles past en dan moet ik ook nog rekening houden met wat vorig jaar waar stond! Ik zal ik de kerstvakantie gaan puzzelen.
Geef een reactie

