Komkommer bijna dood

Het gaat niet goed met mijn komkommers. Ik heb een tijdje geleden een kaskomkommer en een vollegrond komkommer op de tuin uitgeplant. Ze deden het eerst nog prima, maar sinds een dag of twee zien ze slecht uit. Zo slecht zelfs dat ik ze uitgegraven heb en ze maar weer thuis op de vensterbank heb gezet. Ik weet niet of ze het gaan redden. De kaskomkommer heeft nog een kans, maar ik vrees het ergste voor de vollegrond komkommer.
Ik weet eigenlijk ook niet precies wat het probleem is, maar het zou aan de compost die ik door de grond heb gedraaid kunnen liggen. Het was nog niet helemaal gecomposteerd, er zaten veel verdroogde takjes en plantenresten door die nog niet helemaal vergaan waren. Misschien dat er daardoor te weinig grond in de omgeving van de wortels zaten? Ik weet het niet, ik ga ze oppiepen en dan zien we wel.

kaskomkommer

vollegrond komkommer

allebei de komkommers
zien er slecht uit

Na een paar dagen was al snel duidelijk dat hulp te laat is gekomen voor de vollegrond komkommer, helaas. De kaskomkommer heeft het wonder boven wonder gered! Ik heb al het slappe blad afgeknipt waardoor hij geen energie hoefde te steken in het redden van de bladeren en zich kon focussen op herstellen. De knopjes zijn weer aan het uitlopen. Het komt helemaal goed. Ik heb in de tussentijd wel een exemplaar op de markt gekocht, maar er is heus wel plek voor twee planten op de tuin 🙂
Geef een reactie

