Plantjes ompoten

Ik heb vandaag heel veel plantjes omgepot, een stuk of 150 in totaal! Ik heb bloemkool, spitskool, wittekool, rodekool, broccoli, chinese kool, rode en gele paprika, wat pepertjes, een paar sla plantjes en mais plantjes allemaal in trays met vakjes van 55 x 60 x 65 mm omgepot. Nu kunnen ze weer een beetje verder groeien voordat ik ze medio mei in de tuin plant. Ik heb geprobeerd om alle plantjes, maar met name de koolplantjes zo diep mogelijk te planten, soms met een draai in het steeltje, omdat het best wel lange plantjes zijn geworden. Op deze manier hoop ik dat ze weer mooi recht en compact worden. Mijn kas staat écht propvol! Die is ook altijd te klein, maak niet uit hoe groot hij is!

Zoals gewoonlijk heb ik natuurlijk veel te veel plantjes voorgezaaid. Hier moet ik toch iets beter op gaan letten. Ik voel me iedere keer zo schuldig als ik 50+ koolplantjes weggooi omdat ik weet dat als ik ze de kans zou geven het mooie planten zullen worden en ieder een kooltjes zal opleveren. Toch maar de zaadjes gaan tellen voor het zaaien….

Geef een reactie

