Aardbeien mulchen en sla zaaien

Mijn aardbeiplantjes hebben nogal last van onkruid. Tja, het onkruid groeit harder dan ik kan bijhouden en de aardbeien zijn zulke stevige planten (van mijn schoonvader gekregen) dat ze best een stootje kunnen hebben. Om het mezelf makkelijker en de planten leuker te maken, heb ik zo veel mogelijk onkruid verwijderd en een flinke laag cacaodoppen tussen de planten gedaan. De cacaodoppen dienen drie doelen. Ten eerste voorkomen ze dat het onkruid harder groeit dan mijn aardbeien, ten tweede dat de grond minder snel uitdroogt en ten derde dat de aardbeien, wanneer die er straks zijn, niet vies worden van de modder.

Verder heb ik pluksla gezaaid en kropsla uitgeplant. Ik had natuurlijk veel te veel kropsla voorgezaaid waardoor ik zeker 90% van de zaailingen heb weggedaan. Ik dacht dat oud zaad niet meer zo goed zou kiemen, dus voor de zekerheid iets meer gezaaid. Nou, oud slazaad kiemt nog prima! Weet ik voor de volgende keer.

Geef een reactie

