Aardappelen poten in geulen

Gespruite aardappelen
gereed om te poten

Ik heb vandaag jonge aardappelen gepoot. Ik heb ze eerst 3 weken laten spruiten in mijn bijkeuken. Hier is het niet te warm en krijgen ze genoeg licht. Vooral het licht is belangrijk anders krijg je lange, bleke scheuten en die zijn niet zo goed. Je moet korte, groene scheuten zoals op de foto hebben.

Ik heb ze ongeveer 10 cm onder de grond gepoot in geulen. Het voordeel van de aardappels in een geul poten is dat als ze straks groter zijn en ik moet ze aanaarden, hoef ik alleen maar de geul dicht te gooien. Ideaal toch?

Voor diegenen die meer info willen over het telen van aardappelen heb ik een mooi overzicht gevonden op www.plantaardig.com.

Geulen met daarin gepote aardappelen.
Geef een reactie

