De beddingen zijn klaar

Vandaag heb ik van het mooie weer genoten en lekker op de tuin gewerkt. Ik had niet eens een jas nodig, een vest was voldoende!

Ik heb de laatste beddingen uitgezet. De boerenkool moet ik nog opruimen, maar als dat klaar is kan het nieuwe seizoen echt beginnen. De tuin ziet er nu nog een beetje verlaten uit, maar dat zal over een paar maanden wel heel anders zijn.

Een lege moestuin met alleen een
paar beddingen. (6 maart 2011)

Het is toch nog best koud ’s nachts, dus ik heb mijn pootuitjes onder vliesdoek gelegd om ze te beschermen tegen de vorst. Ik heb vandaag spinazie gezaaid. Deze heb ik onder de verrijdbare kast gezet, ook omdat het toch nog koud is ’s nachts. Ik verheug me nu al op de verse spinazie!

De zaailingen van de afgelopen weken beginnen zich op de vensterbank te melden. De aubergine heeft er maar liefst 3 weken over gedaan, maar ze hebben hun kopjes boven de grond gestoken. De tomaten en de komkommer heeft zich ook al gemeld. Ik wil later deze week ook mijn paprika en pepertjes zaaien. Dan zijn het mooie plantjes als ik ze in mei in de volle grond wil zetten.

Geef een reactie

