De knoflook staat er mooi bij!

Ik heb vandaag weer lekker in de tuin kunnen werken. Het was mooi weer, dus dan is het sowieso een plezier. Ik heb met name onkruid uitgetrokken, twee vuilniszakken vol! Het blijft me verbazen dat er in de winter zoveel onkruid, en dan met name gras, groeit.

Jonge knoflook

De knoflook die ik in september in de grond gepoot heb begint mooi te groeien. De winteruien hebben last van de vocht gehad denk ik. Zeker de helft is weggerot. Helaas.

Ik zag een filmpje op youtube over winteruien. Ze stopten de uien in halve toilet rolletjes gevuld met potgrond en lieten ze in de koude kas overwinteren. In maart werden ze dan in de grond gepoot met rolletje en al. Dit wil ik volgend jaar ook proberen. Dus, nu WC-rolletjes sparen!

Geef een reactie

