Hard werken is begonnen

Ik heb gister de eerste beddingen uitgezet. Het is toch weer hard werken, mijn rug voelt het wel! Ik heb wel gemerkt dat aan het uiteinde van de tuin, daar waar het water heenloopt, het nog te nat is. Ik laat het hier nog even rusten tot het iets beter heeft kunnen drogen.

Ik moet de champignonmest onderwerken die ik in november over de grond had gedaan. De mest heeft de grond goed afgesloten, er stond eigenlijk geen onkruid en de grond is ook mooi rul gebleven. Dat maakte het leven wel makkelijker.

Ik heb op papier een schema gemaakt van hoe ik dit jaar de beddingen wil hebben en wat erin moet komen. Echter, er is ergens iets fout gegaan. Ik heb 6 beddingen op een rij op mijn papiertje, maar ik  heb er maar 5 op de tuin kunnen uitmeten! Ik heb beddingen van 1.20m breed en op mijn blaadje passen er echt 6, maar op de tuin dus maar 5. Dit betekend dat ik in totaal 2 beddingen  minder heb dan in mijn planning. Lastig, nu moet ik opnieuw gaan bedenken wat ik waar wil gaan planten plus dat ik minder plek heb dan ik dacht. Dit is mij vorig jaar ook overkomen en ik dacht dat ik dit jaar  juist heel zorgvuldig was, maar ergens heb ik toch weer een fout gemaakt. Waarschijnlijk ligt het probleem in de onnauwkeurigheid van mijn papiertje (die is niet 100% op schaal). Volgend jaar toch maar anders doen, eerst de beddingen maken en dan de planning 🙂

Geef een reactie

