Het zaaien kan beginnen, nu alvast de aubergine

Op een gegeven moment gaat het toch weer een beetje kriebelen, zeker nu het een beetje warmer begint te worden. Ik zie echt uit naar het nieuwe seizoen. Langzaam maar zeker kan ik beginnen met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Ik heb, naast de uien en prei die ik een aantal weken geleden gezaaid heb, vandaag aubergine en sla gezaaid. De aubergine heeft een heel lang groeiseizoen en moet warm voorgezaaid worden. Ik heb 6 bakjes met twee zaadjes in ieder potje op de vensterbank staan. Indien ze allebei kiemen houd ik alleen de sterkste over. Aubergine is een plant die van warmte houdt, dus ik ga het dit seizoen onder plastic verbouwen.

Willem heeft een hele mooie houten kast overtrokken met plastic voor mij gemaakt. Ongeveer 1m hoog, 1.2m breed en 1.5m diep. Heel handig omdat het een vaste constructie is, dus het plastic waait niet de hele tijd weg, en toch makkelijk verplaatsbaar omdat de frame redelijk ligt is.

Verder heb ik ook alvast wat sla in bakjes voorgezaaid. Dan kunnen wij vrij vroeg weer genieten van verse sla van eigen tuin.

Geef een reactie

