De winteroogst wordt minder

Vandaag weer op de tuin geweest en de laatste spruiten geoogst. Er zitten nog wel hier en daar wat spruiten op de planten, maar die zijn zo klein dat ik niet denk dat het nog iets gaan worden met ze. Ik ga ervan uit dat ik nu voor de laatste keer spruiten heb geoogst.

Ik heb ook boerenkool en pastinaak geoogst. Wij zijn echter niet de enige die verse boerenkool lekker vinden, het wordt namelijk ook goed door de vogels gegeten . Er waren een paar planten bijna helemaal kaal gevreten. Vind ik niet zo erg hoor, er staat genoeg op de tuin en de vogels moeten tenslotte ook eten.

Wel is het zo dat de algemene opbrengst van de tuin nu iets terug begint te lopen. De boerenkool planten zijn al aardig kaal geplukt en de spruiten zijn ook op. Er staat nog wat pastinaak, maar het zal niet veel meer zijn (denk ik). Dit weet ik niet helemaal zeker omdat ik vandaag toch weer veel meer pastinaak heb geoogst dan dat ik dacht dat er nog in de grond zat en er zit dus nog meer.

Geef een reactie

