De tuin bij winter

Ik heb een paar dagen geleden nog even wat spruiten en andijvie op de tuin gehaald. Wat je dan meteen opvalt is hoe troosteloos alles er uit ziet. De spruiten en de boerenkool kan nog aardig wat sneeuw hebben, maar de rest is gewoon geplet. De aardbeien, de andijvie, de winteruien en de knoflook, allemaal kunnen ze niet het gewicht van de sneeuw aan waardoor het nogal een platte bedoeling is op de tuin.

Ik heb de laatste andijvie geoogst. De andijvie is op zich winterhard, maar ik denk dat de sneeuw en de aanhoudende vorst iets te veel van het goede was. Van alles wat er nog stond waren er maar een of twee kroppen nog de moeite waard om te oogsten. De rest waren allemaal zwart geworden. Ik denk dat ik volgend jaar de andijvie maar beter onder plastic kan gaan verbouwen.

Geef een reactie

