Zaadbestelling 2011

Ik ben er vroeg bij, ik weet het, maar ik heb alvast mijn zaadbestelling voor 2011 gedaan. Ik bestel mijn zaden en pootaardappels bij Zaadhandel van der Wal. Ik heb nog het een en ander van dit jaar over, maar ik heb toch weer veel bijbesteld. Ik het besteld:

Daarnaast heb ik ook nog vroege (Anais) en late (Raja) aardappels besteld.

Al met al is het een flinke lijst geworden. Er zitten veel nieuwe dingen bij. Zo wil ik Tatsoi proberen. Dit is een chinese bladgroente dat iets weg heeft van kool. Ook nieuw in mijn tuin is suikermais, dit is toch een stukje nostalgie richting Zuid Afrika. Ik wil ook proberen meloen te kweken. De soort die ik heb uitgezocht is eentje die in de volle grond en plat (dus niet in een kas tegen een rek) te kweken is. Waarschijnlijk zal het nodig zijn om de meloenen in een plastic tunnel te kweek omdat meloen doorgaans veel warmte nodig heeft. 

Dan zijn er nog de minder grote successen van dit jaar die ik een nieuwe kans wil geven. Ik wil graag weer proberen om tomaten, paprika’s en pepers te kweken. Ik heb het afgelopen jaar veel uien gezaaid. De opbrengst was klein, dus ik kies er voor om volgend jaar meer poot uien te zetten.
Verder heb ik ook bedacht dat het wel goed voor de grond is om een groenbemester te saaien nadat ik geoogst heb in plaats van de grond ‘braak’ te laten liggen. Een groenbemester is een plant die je kweekt om te voorkomen dat de voedingsstoffen uit de grond wegspoelen. De groenbemester kun je op een gegeven moment onderspitten waardoor de voedingsstoffen die door de planten zijn opgenomen weer terug in de grond komen. Tevens helpen groenbemesters ook om het onkruid terug te dringen. Ook handig.
Geef een reactie

