Boerenkool, pastinaak, wortels en spruiten oogsten

Het oogsten gaat een stuk rustiger dan in de zomer, maar toch wel gestaag door. Ik heb deze week boerenkool, pastinaak, en winter worteltjes geoogst. De winter worteltjes heb ik heel laat gezaaid, het was even afwachten of het überhaupt nog iets zou worden. Maar, ik heb geluk gehad. Ze zijn aan de kleine kant, maar toch wel mooie worteltjes en super lekker.

De pastinaak is toch minder lekker. Ik heb het nog een keertje geprobeerd klaar te maken. Naturel is het echt geen succes gebleken, dus heb ik het deze keer gegratineerd. Dit is helaas ook geen succes. Pastinaak heeft een melige smaak en gratineren help daar niet echt tegen. Deze komt volgend seizoen niet weer op de tuin. Geen succes.

De spruitjes daarentegen zijn wel lekker. Ze beginnen nu echt lekker te groeien en ik denk dat we nog wel een aantal keer kunnen genieten van eigen spruitjes. Ook de boerenkool groeit lekker door. Ik moet wel nog altijd goed op de uitkijk blijven voor de rupsen, zelfs al vriest het bijna.

One thought on “Boerenkool, pastinaak, wortels en spruiten oogsten

Geef een reactie

