Champignonmest bestellen

Gisteren heb ik 2 cub champignonmest besteld, dat zijn 24 kruiwagens!! De mest wordt door de volkstuinvereniging ergens besteld en ik neem het weer van hun af. Kost maar 5,50 per cub, wat ik nog niet eens zo duur vind. 


Ik moest de bestelling in de kantine plaatsen. Er waren een stelletje oude mannen aan het buurten, en die gaan zich dan natuurlijk met mijn bestelling bemoeien. 🙂 Het was ook wel handig dat ze er waren want nu kon ik checken hoeveel de ‘experts’ denken dat ik nodig heb. Ze bestellen allemaal 1, 2 of 3 cub, dus dat adviseerden ze me ook. (Er waren een aantal enkelingen die 5 of 6 cub hadden, maar die hadden dan ook twee tuinen.) Ik moet de grond een beetje egaliseren en de mest eroverheen doen en zo laten liggen door de winter heen. De mest sluit de grond dan af wat zou helpen tegen onkruid. In het voorjaar moet ik de mest weer onderspitten. Over een week of 4 verwachten ze dat de mest er is. Dan zal ik maar beginnen aan mijn 24 kruiwagens!

One thought on “Champignonmest bestellen

  1. Ik heb een tuin van 100 m2 en 2 cub is eigenlijk iets te veel. Ik heb best wel veel overal kunnen neergooien en nog heb ik over. Ik denk dat 1 cub ook wel genoeg was geweest. Volgend jaar doe ik er maar eentje.

    Like

Geef een reactie

