De zonnebloemen eruit!

Vandaag ben ik een paar uurtjes op de tuin geweest; het was ook zo’n lekker weer! Ik ben met namen bezig geweest met opruimen. De zonnebloemen zijn zo goed als uitgebloeid, dus die moesten de grond uit. Ik heb 7 vuilniszakken vol zonnebloem-restanten  naar huis gebracht, en er staan nog een paar  planten op de tuin. 


Ik heb ervoor gekozen om de zonnebloemen niet in mijn compostbak te doen. Dit omdat ik bang ben dat het niet heet genoeg word in de bak en dat de zaden het dus overleven. Als ik dan de compost gaan gebruiken is de kans aanwezig dat ik overal zonnebloemen heb staan! Dat is natuurlijk niet de bedoeling 🙂 Verder zijn de zonnebloemstelen ook best dik, hard en stug. Die vergaan redelijk moeilijk denk ik, dus ook om die reden heb ik ze maar niet op de composthoop gedaan.


Dan maar allemaal mee naar huis om in de groene bak te stoppen. Dit had ik al zien aankomen en daarom was ik met de auto naar de tuin gegaan. Onze groene bak tuis is nu trouwens weer helemaal vol; is hij eigenlijk iedere week wel. Wij heb een grote 240L bak, maar toch heb ik hem de eerste week nadat hij geleegd is al vol. En dan moet ik nog een week wachten voordat hij weer geleegd is. Lastig is dat!


Verder heb ik vandaag ook weer het een en ander kunnen oogsten. Ik heb 2 butternuts naar huis genomen. Hier ben ik nog aangenaam door verrast. Ik heb namelijk de pompoenen te laat geplant en daarom had ik eigenlijk gedacht dat het niets zou worden. Maar onder het mom van ‘je kunt het altijd proberen’ heb ik het toch gedaan. Het zijn er dus toch nog twee mooie pompoenen geworden. Ik heb ook prei, boerenkool, wat spruitjes en de laatste broccoli van het seizoen geoogst. We kunnen weer lekker eten deze week!

Geef een reactie

