De eerste spruitjes

We hebben vandaag de eerste spruitjes van eigen tuin gegeten; ze waren lekker!! Heel zacht van smaak, echt super (en ik lust spruitjes eigenlijk helemaal niet!).  En het beste van alles is nog dat als de vorst eenmaal is ingezet de spruitjes alleen maar zoeter zouden worden. Dit heb ik gelezen, of het ook zo is moet ik nog proefondervindelijk vaststellen. 

Ik heb dus zaterdag de eerste spruitjes geoogst, maar eigenlijk had ik het al veel eerder kunnen doen. Ik had het me niet zo gerealiseerd, maar als je in mei al spruitjes plant, zoals ik gedaan heb, kun je ze al vanaf augustus oogsten. Ik heb dus veel spruiten weggegooid omdat die zo groot als een tennisbal waren! Een beetje doorgeschoten zeg maar. Toch verwacht ik nog aardig wat spruiten te kunnen eten deze winter. 
2 thoughts on “De eerste spruitjes

Geef een reactie

