Knoflook en winteruien poten

Het wordt langzaam maar zeker herfst, tijd dus om eens aan volgend jaar te denken. Ik heb nog niet mijn volledige plantschema voor volgend jaar uitgewerkt, maar ik heb wel al globaal bedacht hoe ik het wil hebben. Met dit in mijn achterhoofd heb ik alvast een mooi plekje uitgezocht voor de knoflook en winteruien.

 

 
Ik heb vandaag 3 knoflook bollen en een stuk of 50 witte winteruien (ras Snowball) geplant. Deze zijn in principe winterhard. Tegen hele strenge vorst moet ik ze wel afdekken, maar ze kunnen wel een stootje hebben denk ik.

Wij waren vandaag met de kinderen naar de tuin. Ze waren echt heel lief. Ja, af en toe hebben ze even flink ruzie of lopen ze over de aardbeiplantjes heen, maar het viel me niet tegen. Mijn jongste zoon heeft heel goed geholpen met het poten van de uitjes. Hij zag mij de uitjes in de grond stoppen en aanduwen, en hij dacht duidelijk: ‘dat kan ik ook!’ Zo gezegd zo gedaan. Hij kwam bij mij een uitje halen en stopt die op een willekeurige plek in de grond. Dan komt hij een nieuw uitje halen. Terwijl hij een nieuw uitje pakt haal ik snel zijn gepote uitje uit de grond en poot die op de goede plek terug. Zo heeft Vincent aardig ‘meegeholpen’.

Vandaag heb ik paksoi, rode pepertjes en de eerste spruitjes geoogst. Vooral naar de spruitjes ben ik benieuwd…





Geef een reactie

